Wij gaan voor een glaswinkeltje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van glasexpeditienepal - WaarBenJij.nu Wij gaan voor een glaswinkeltje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van glasexpeditienepal - WaarBenJij.nu

Wij gaan voor een glaswinkeltje!

Door: Carijn en Hilde

23 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Jullie hebben waarschijnlijk het laatste bericht van Jan en Margot met net zoveel enthousiasme gelezen als wij.. (nog niet gelezen? vergeet dan straks niet nog even op het vorige bericht te klikken! Zie linkerkolom onder 'recente reisverslagen' ).

Hier even een kleine oproep tussendoor namens de Namaste Foundation.

Zojuist hebben wij uitgebreid telefonisch gesproken met Visma, Jan en Margot. Wij zijn ontzettend trots dat zij vandaag het glasatelier in Nepal officieel geopend hebben! Hier proosten wij vanavond op en wij hopen jullie als trouwe medebelevers ook!

Wanneer dromen gerealiseerd zijn, ontstaat er ook weer ruimte voor nieuwe ideeen. Visma, Jan en Margot gaven aan een kleine shop in het toeristische 'lakeside' in Pokhara te willen openen. Fantastisch idee vinden wij! Vanuit het winkeltje kunnen ze het glaswerk verkopen aan toeristen en restauranthouders. De opbrengsten vloeien vervolgens volledig terug in het project. Zo moet het glasproject op termijn zichzelf financieel draaiende kunnen houden en hopelijk zelfs geld op kunnen leveren voor de projecten, waar vrouwen en kinderen opnieuw een kans krijgen een bestaan op te bouwen.

Margot heeft vandaag een cheque uitgereikt van 500 Euro om de eerste stap te zetten dit glaswinkeltje te realiseren. (Dankzij alle donaties die zij reeds van jullie meekreeg!!). Een groepje Europese bezoekers die het spectakel hebben bijgewoond, werden zo enthousiast dat die er nog eens 700 Euro bij hebben gedaan! De teller staat dus nu al op 1.200 Euro.

Om de shop te kunnen openen is nog 1.800 Euro extra nodig........

Vind jij het leuk hieraan een bijdrage te leveren? Dat kan via rekeningnummer 13.29.81.645 t.n.v. Namaste Foundation o.v.v. 'Glaswinkeltje'

Wij sluiten af met:

"Individually we might be a drop, but together we are an ocean"

Bedankt namens de vrouwen en kinderen in Nepal.

Namaste,

Carijn en Hilde
(Onze website vind je op www.namastenepal.nl)

Zaterdag 24 oktober

Zojuist krijgen wij een geweldig bericht van iemand die Nepal en onze projecten een zeer warm hart toedraagt: 1.000 euro erbij voor het glaswinkeltje!!

Een paar uur later...... een fantastisch bericht uit Friesland! Ontzettend bedankt voor deze 200 Euro, een geweldig en warm gebaar en een grote stap richting de eindstreep!

De teller staat dus nu binnen twee dagen al op 2.400 Euro!!! Nog maar 600 Euro erbij en we kunnen de deuren van de eerste glaswinkel in Nepal openen...

Gaat dit ons nog lukken voordat Jan en Margot Pokhara dinsdag verlaten...?

Donaties zijn heel erg welkom op 13.29.81.645

• 24 Oktober 2009 - 02:15

Teye-Jan Hooghiemstr:

Waar zijn de reisverhalen?? Ik dacht dat dit de site zou zijn waar de reis verhalen op kwamen maar helaas

• 24 Oktober 2009 - 09:06

Hilde :

Beste Teye Jan,

Voor het eerst op deze site? De reisverhalen kun je hiernaast (links) oproepen door op de betreffende titel van het bericht te klikken. Veel leesplezier, het zijn prachtige verhalen!!

Groet, Hilde

• 25 Oktober 2009 - 09:43

Gerk En Antsje:

geweldig, wat een succes een glasatelier in nepal.
    wij vinden het geweldig wat jullie bereikt hebben. Wij zien er naar uit om jullie weer in ons midden te hebben. Van ons natuurlijk ook een bijdrage,tot gauw.

• 25 Oktober 2009 - 20:24

Jouk:

sil sa mei ien 50euro foar et winkelsje oer meitsje.De léste 600 moatte der komme fansels.
    l.gr.f.jouk